13/11/11

Μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση από τους εργαζομένους


Είδαν και απόειδαν οι οδηγοί στα αστικά λεωφορεία και στα τρόλεϊ και σκέφτηκαν κάτι με το αζημίωτο. Μερίδα εργαζομένων στην ΕΘΕΛ και τα ΗΛΠΑΠ προτείνει...
την πώληση εισιτηρίων από τους οδηγούς, λαμβάνοντας ως αποζημίωση το 30% του αντιτίμου! Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί υποστηρίζουν ότι θα παταχθεί η «γάγγραινα» της λαθρεπιβίβασης, η οποία στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ,  αγγίζει έως και το 40%. Εδώ έχουν μεγάλο δίκιο, αφού οι λαθρεπιβάτες κάνουν πάρτι στις αστικές συγκοινωνίες. Τα διαφυγόντα έσοδα του ΟΑΣΑ,  υπολογίζεται ότι ετησίως ξεπερνούν τα 50.000.000 ευρώ.
Ανά κατηγορία, περίπου 34.000.000 ευρώ προέρχονται από τους «κλασικούς» λαθρεπιβάτες, 12.000.000 ευρώ από πλαστά εισιτήρια (κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και 4.000.000 ευρώ από το κίνημα των «Ρομπέν των εισιτηρίων» (αυτούς που δίνουν το εισιτήριό τους στον επόμενο επιβάτη).
Ωστόσο και ενώ θα περίμενε κανείς να ενταθούν και να καταστούν πιο αποτελεσματικοί οι έλεγχοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, κυρίως δε στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ), τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως απογοητευτικά.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) κατάφερε να εισπράξει πέρυσι από πρόστιμα μόλις 2.000.000 ευρώ, ποσό που θεωρείται αμελητέο σε σχέση με την κατακόρυφη αύξηση των λαθρεπιβατών! Το 2009 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 1.410.000 ευρώ και το 2008 1.560.000 ευρώ.
Ο λόγος γίνεται για το καλύτερο μέσο μεταφοράς, το οποίο διαθέτει σχετικά ελεγχόμενο σύστημα εισόδου και εξόδου από τις αποβάθρες, διακινώντας ετησίως περισσότερους από 190.000.000 επιβάτες.
Πάντως, οι «προοδευτικές» προτάσεις των οδηγών σε ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ δεν σταματούν στη διάθεση και την είσπραξη των εισιτηρίων. Επειδή τα μέσα οδικής τροχιάς θεωρούνται πιο λαϊκά από το μετρό και το τραμ, μερίδα οδηγών ζητά μείωση του εισιτηρίου, το οποίο ανέρχεται σήμερα στα 1,4 ευρώ, σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου