23/3/12

Κομισιόν: Ο,τι πει η τρόικα για τα ταξί

Αγνοια δήλωσε για τη διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργού υποδομών Μάκη Βορίδη και του αναπληρωτή υπουργού εθνικής άμυνας Γιάννη Ραγκούση, σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, ο εκπρόσωπος του Ολι Ρεν παραπέμποντας πάντως για το όλο θέμα στην ετυμηγορία της τρόικας...
Ο κ. Αλταφάζ τόνισε ότι η Επιτροπή θα πρέπει να ενημερωθεί για το ποια είναι η συγκεκριμένη θέση της τρόικας επί του ζητήματος και σημείωσε με νόημα ότι στην Ελλάδα επίκεινται σύντομα βουλευτικές εκλογές. Νωρίτερα, συνέχεια στην αντιπαράθεση γύρω από την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί έδωσαν με δηλώσεις τους ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας Γιάννης Ραγκούσης και ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης. Για «πολιτική εξαιρέσεων» που θα ανοίξει το χορό των αντιδράσεων και στον κλάδο των οδηγών φορτηγών έκανε λόγο ο Γάννης Ραγκούσης με συνέντευξή του στον «Σκάι», υποστηρίζοντας ότι ήταν θέμα πολιτικής δικαιοσύνης αλλά και ηθικής να ανοίξει πλήρως το επάγγελμα των οδηγών ταξί, όπως συμβαίνει με όλους τους κλάδους. Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του Σκάι, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης υποστήριξε ότι οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ταξί έχουν γίνει δεκτές από την τρόικα και βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για επιμέρους θέματα. Σημείωσε μάλιστα με νόημα ότι θα ήταν «δεοντολογικώς καλύτερο τις συζητήσεις με την τρόικα να τις αφήνουμε στον αρμόδιο υπουργό». Το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, εγκρίθηκε χθες το απόγευμα από το υπουργικό συμβούλιο έχοντας τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου αλλά και του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλου. Ο κ. Ραγκούσης, που ως γνωστόν είχε διαφωνήσει ανοιχτά με το «πλάνο» του προκατόχου του στο υπουργείο Δ. Ρέππα για την απελευθέρωση των ταξί, δεν δέχθηκε χθες να βάλει την υπογραφή του στο σχέδιο νόμου που παρουσίασε ο κ. Βορίδης. «Αυτό εσύ το λες απελευθέρωση;» ρώτησε τον κ. Βορίδη ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, διαφωνώντας πλήρως και επί της ουσίας με το νομοσχέδιο, που πάντως εγκρίθηκε από τους άλλους υπουργούς. Μεσολάβησαν έντονοι διάλογοι μεταξύ των δύο υπουργών, ενώ και άλλοι υπουργοί, όπως οι κ. Σηφουνάκης, Παπακωνσταντίνου, Γερουλάνος και Ρέππας, έθεσαν ζητήματα για το ότι δεν ανοίγει ουσιαστικά η αγορά των τουριστικών βαν. «Δεν μπορεί να διαιωνίζεται το θέμα των ταξί» τόνισε ο πρωθυπουργός παρεμβαίνοντας μετά τις τοποθετήσεις των υπουργών, ανάβοντας παράλληλα το «πράσινο φως» για να κατατεθεί στη Βουλή. Το νομοσχέδιο που παρουσίασε ο Μ. Βορίδης και εγκρίθηκε στο υπουργικό προβλέπει ότι δεν θα χορηγηθεί καμία νέα άδεια ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι νέες άδειες ταξί θα χορηγούνται με πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Ειδικότερα για την Αττική, βάσει των διατάξεων, το τιμολόγιο της μονής ταρίφας επεκτείνεται πλέον στα όρια όλου του νομού εκτός των νησιών του. Ετσι, πλέον η μονή ταρίφα θα καλύπτει και περιοχές όπως το Λαύριο, το Λαγονήσι, ο Μαραθώνας, τα Βίλια και τα Μέγαρα, στις οποίες έως σήμερα ισχύει τιμολόγιο διπλής ταρίφας. «Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου προωθεί μια θλιβερή εξαίρεση που πραγματοποιείται για μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, όταν το σύνολο του ελληνικού λαού έχει υποστεί τις αναπόφευκτες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, την αναγκαία υπερφορολόγηση σε επιχειρήσεις, το άνοιγμα άλλων μέχρι πρόσφατα κλειστών επαγγελμάτων. Αποτελεί μια θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη», τόνισε χαρακτηριστικά στην εισηγήσή του στο υπουργικό συμβούλιο ο Γ. Ραγκούσης, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση, αφού δήλωσε ότι καταψηφίζει. Νωρίτερα μίλησε επίσης με σκληρά λόγια για το αποτέλεσμα που θα επιφέρει το σχέδιο νόμου: «Διατηρείται η μαύρη αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή, η οποία υπενθυμίζεται ότι αφορά συναλλαγές 4 δισ. ευρώ μόνο για την περασμένη δεκαετία. Το επάγγελμα παραμένει ερμητικά κλειστό». Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ραγκούσης θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και στη Βουλή - κάτι που δεν αποκλείεται να κάνουν και άλλοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως οι κ. Ηλίας Μόσιαλος, Σ. Κεδίκογλου, Ηλ. Καρανίκας, Φρ. Παρασύρης και Θ. Οικονόμου οι οποίοι είχαν υποστηρίξει ανοιχτά το σχεδιο νόμου που παρέδωσε ο κ. Ραγκούσης στον διάδοχό του.


ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ:
Τα 7 βασικά σημεία του νομοσχεδίου

Ο αριθμός των ταξί που θα κυκλοφορούν θα προκύπτει βάσει πληθυσμιακών, συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων. Ορίζεται η κυκλοφορία 1,5 έως 3,5 ταξί στην Αττική και 0,5 έως 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην υπόλοιπη χώρα.
Ελεύθερη μεταβίβαση των υφιστάμενων αδειών υπό την προϋπόθεση ότι η άδεια θεωρείται ειδικό περιουσιακό στοιχείο και φορολογείται σύμφωνα με τον κώδικα φορολογίας εισοδήματος ως τέτοιο με 20% επί της υπεραξίας.
Διοικητικό κόστος ύψους 1.000 ευρώ για την έκδοση νέας άδειας ταξί, ενώ εξετάζεται και εγγυητική επιστολή ύψους 10.000 ευρώ.
Καθιέρωση ταξί ειδικής μίσθωσης 5-9 θέσεων χωρίς ταξίμετρο, τα οποία θα προκύψουν από μετατροπή υφιστάμενων αδειών, θα λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.
Ισχύς των εδρών στη σημερινή τους μορφή. Τα ταξί θα μετακινούν επιβάτες στα όρια της Περιφέρειας, αλλά ως έδρα τους θα παραμείνει ο Καποδιστριακός δήμος.
Η απόκτηση άδειας ταξί θα επιτρέπεται σε κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, ενώ θα μπορεί να έχει στην κατοχή του περισσότερες από δύο άδειες.
Η απόκτηση ταξί θα επιτρέπεται στον καθέναν, αλλά όσοι θέλουν να εργαστούν ως αυτοκινητιστές ταξί θα πρέπει να διαθέτουν ειδική άδεια. Τέτοια άδεια θα αποκτούν και οι αλλοδαποί που βρίσκονται νόμιμα στην Ελλάδα, υπό προϋποθέσεις (άπταιστα ελληνικά, απόφοιτοι τρίτης τάξης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα τους).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου