28/1/12

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Λουκέτο ή πώληση τώρα»


Την άμεση ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαίτησαν χθες οι ελεγκτές της τρόικας κατά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη. Η νέα απαίτηση μπήκε στο τραπέζι καθώς έχει τεθεί θέμα κρατικών ενισχύσεων της εταιρείας...
Ο υπουργός, αμέσως μετά τη συνάντηση (που θεωρητικά γινόταν για το νομοσχέδιο για τα ταξί), τόνισε ότι αν και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί θέμα δευτερεύουσας σημασίας για το υπουργείο, καθώς ανήκει στην αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, ενδιαφέρει πολύ γιατί εμπλέκεται σ΄ αυτό και το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων. «Γι΄ αυτό η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις», είπε ο κ. Βορίδης. Αν και η ελληνική κυβέρνηση είχε προγραμματίσει την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας στα τέλη του 2013, την Πέμπτη το βράδυ η τρόικα άνοιξε το σχετικό φάκελο. Αν και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία που πραγματοποιεί το εμπορευματικό και το επιβατικό έργο του ΟΣΕ, η Λέιλα Φερνάντες, στέλεχος του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας, απαίτησε την άνευ όρων ιδιωτικοποίησή της. Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων Γ. Κυριακός σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2013, οπότε και τα οικονομικά αποτελέσματά της θα είναι καλύτερα. Η αντίδραση της κ. Φερνάντες φαίνεται να ήταν έντονη. Ζήτησε νέο επιχειρησιακό και βιώσιμο σχέδιο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να εγκριθεί από την Κομισιόν, σε διαφορετική περίπτωση η εταιρεία θα πρέπει να πωληθεί άμεσα! Η προσπάθεια στελεχών της κυβέρνησης να υπενθυμίσουν ότι η Κομισιόν έχει εγκρίνει και άλλα επιχειρησιακά σχέδια σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, όπως της Deutsche Bahn, χωρίς να χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθούν, προκάλεσε ακόμα περισσότερο την εκπρόσωπο της τρόικας, η οποία φέρεται να απάντησε: «Η Γερμανία δεν έχει Μνημόνιο»! Την αντίδραση της τρόικας φαίνεται να προκάλεσε το γεγονός ότι η ιδιωτικοποίησή της ενώ είχε αρχικώς προγραμματιστεί για το 2011 μετατέθηκε για το 2013. Αντικείμενο συζήτησης έγινε και η ιδιωτικοποίηση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων.
ΟΑΣΑ
Στη διεκδίκηση συνολικών οφειλών 80 εκατ. ευρώ των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ αναμένεται να προχωρήσει σύντομα ο υπουργός Υποδομών. Με την προτροπή της τρόικας, ο κ. Βορίδης φαίνεται έτοιμος να βάλει τέλος στα χρέη του ΟΑΣΑ από τη διάθεση των καρτών απεριορίστων διαδρομών και από τα πάσο που δίνονται σε δικαιούχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου